Jak na prohlídky nemovitostí
Chcete prodat svou nemovitost za nejvyšší možnou cenu? I samotné prohlídky mají svá obchodní pravidla.
Jak říkávala moje babička: "Nic na ničem není, jen se to musí umět".
Nemovitost dobře připravit, odprezentovat a vyjednávat se zájemci, to je doslova umění. Čím více s tím má člověk zkušeností, tím lépe se nemovitost prodá. První dojem činí 90% úspěchu prodeje nemovitosti. Neměli by jste tudíž podcenit úklid - utřený prach, uklizená kuchyň bez všeho na kuchyňské lince, ustlané postele, umytou koupelnu, čistou toaletu apod. Pro zájemce jsou rovněž důležité skladovací prostory, které budou zůstávat, je třeba se s úklidem zaměřit i na ně. Nemovitost by měla být vyvětraná.
V zimním období by mělo být pro zájemce v nemovitosti příjemně teplo. Na tyto věci by se nemělo zapomínat, chcete-li nemovitost prodat za co nejvyšší možnou cenu. Také doporučuji před prohlídkou odstranit drobné vady, vykukující hřebíky, oprýskané rámy oken, vylomené panty skříněk, kapající baterie nebo protékající WC a tak podobně.
Zájemce by měl mít dojem, že jste se o nemovitost do té doby dobře starali. Rovněž platí, že čím míň lidí je u prohlídky, tím lépe. Proto vždy dopopručuji majitelům, aby při prohlídce vyslal zbytek rodiny na procházku nejlépe i se psem. Dětský pláč, běhání nebo psí štěkání může mít někdy vliv na rozhodování zájemce (nemůže se plně soustředit), zda danou nemovitost koupí či nikoli. Dovolím si Vám doporučit úsměv na rtech a dobrou náladu při každé prohlídce.
Zájemce se na prohlídce musí cítit příjemně a měl by mít dojem, že nemovitost kupuje od sympatických lidí. (Tatáž kuchyň po úpravách - cena do 1000,- Kč)
Pozor!
Je také důležité "filtrovat" potenciální zájemce. Ne každý, kdo se vydává za zájemce jím skutečně je. Může to být také tzv. "tipař", který si přijde prohlédnout jako "zájemce" vaši nemovitost a pak dorazí ještě jednou, když vy nebudete doma.
Výsledek?
Požadovaný efekt žádný a navíc riskujete vykradení.
Takže Vám přeji hezký zbytek dne a budu se těšit na schůzku s Vámi